Здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами, які зараховані до закладів освіти на основі базової середньої освіти, здійснюється відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
ПОРАДИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ:
- Ніколи не жалійте дитину через те, що вона не така, як усі.
- Даруйте дитині свою любов та увагу, однак не забувайте про інших членів родини, котрі її теж потребують.
- Не дивлячись ні на що, зберігайте позитивне ставлення та уявлення про свою дитину.
- Організуйте свій побут так, щоб ніхто в сім'ї не відчував себе «жертвою», відмовляючись від свого особистого життя.
- Не відгороджуйте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.
- Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна пишатися вами.
- Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.
- Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас.
- Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.
- Частіше звертайтеся за порадами до педагогів та психологів.
- Спілкуйтеся з родинами, у яких є діти з особливими освітніми потребами. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.
- Пам'ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя. Говоріть з нею про майбутнє.
ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ДИТИНУ З ДЦП:
- Створіть безпечну психологічну атмосферу для дитячих пошуків, де вона могла би знайти зраду для своїх розчарувань і невдач.
- Підтримуйте потяг дитини до творчості і виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки щодо перших творінь вашої дитини.
- Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість дитини. Намагайтеся відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здається безглуздими.
- Учіться самі та навчайте дітей правильно спілкуватися.
- Щоб навчитися правильно говорити, треба вміти читати і слухати.
- Читайте своїм дітям казки.
- Обіймайте, цілуйте та заохочуйте дітей — вони все розуміють та відчувають. Забагато любові не буває.
- Завжди пам'ятайте, що ваша дитина — індивідуальність. Вона заслуговує на повагу!
- Якщо дитина відчуває добре ставлення до себе, вона цим же віддячить.
- Ніколи не давайте дитині негативних суджень про неї: «ти поганий», «ти брехливий», «ти злий». Оцінювати треба лише вчинок. Варто говорити так: «Твій вчинок поганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і не будеш більше так робити, правда?»
- У вашому щоденному спілкуванні повинно бути від 20 компліментів для своєї дитини.
- Завжди пам'ятайте, що дитина навчиться того, що вона бачить у повсякденному житті. Застосуйте батьківську мудрість!
ЯК РОЗПІЗНАТИ АУТИЗМ У ДИТИНИ
Всі перераховані нижче симптоми вказані лише для ознайомлення.
Не всі ці симптоми можуть спостерігатися у дитини з аутизмом одночасно, крім того частина цих симптомів зустрічається і у звичайних дітей.
Діагностику щодо наявності РАС мають проводити відповідні сертифіковані фахівці в сфері аутизму.
В Україні ставити діагноз “РАС” може лише дитячий психіатр.
Не всі ці симптоми можуть спостерігатися у дитини з аутизмом одночасно, крім того частина цих симптомів зустрічається і у звичайних дітей.
Діагностику щодо наявності РАС мають проводити відповідні сертифіковані фахівці в сфері аутизму.
В Україні ставити діагноз “РАС” може лише дитячий психіатр.
Якщо в цьому списку ви зустріли багато симптомів, це привід знайти відповідного спеціаліста в вашому місті/області для консультації.
10 ОБОВ'ЯЗКОВИХ ПРАВИЛ ДЛЯ БАТЬКІВ ДИТИНИ З АУТИЗМОМ
Варто знати і завжди пам’ятати певні правила взаємодії з дитиною, яка має аутизм:
10 ОБОВ'ЯЗКОВИХ ПРАВИЛ ДЛЯ БАТЬКІВ ДИТИНИ З АУТИЗМОМ
Варто знати і завжди пам’ятати певні правила взаємодії з дитиною, яка має аутизм:
- Приймати дитину такою, яка вона є.
- Виходити з інтересів дитини.
- Послідовно дотримуватися певного режиму і ритму життя.
- Виконувати повсякденні ритуали.
- Навчитися схоплювати найменші вербальні та невербальні сигнали дитини.
- Частіше бути присутнім у мікрогрупі(класі), де займається дитина.
- Якомога частіше розмовляти з дитиною, відповідати за неї, допомагати їй давати найпростіші відповіді (так/ні; хто зробив – я! тощо).
- Забезпечити комфортне середовище для спілкування і навчання.
- Терпляче пояснювати дитині суть її діяльності, використовуючи чітку наочну інформацію (схеми, карти тощо).
- Не допускати перевтомлення дитини.