У початковий період навчання дітей у 1 класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду. Оптимальний адаптаційний період складає один-два місяці. Залежно від різних чинників рівень адаптації дітей до нових умов може бути різним.
Пріоритетними методами у роботі вчителів 1-х класів у вересні-жовтні (Коцак О.І., Чопик І.С., Машіка Д.М. та Сартіна Г.І.) під час уроків з першокласниками були ігрові та практичні методи навчання, що полегшують процес адаптації.
Можна виділити наступні ознаки адаптації дитини до школи:
1. Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі й не відчуває страх.
2.Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.
3. Дитина проявляє самостійність при виконанні завдань і звертається за допомогою тільки після того, як самостійно спробувала його виконати.
4. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.
Протягом двох перших місяців навчання першокласників в школі вчителі спостерігали за дітьми під час уроків, на перервах. Заступником директора з навчально-виховної роботи Горгош Л.І. було відвідано та проаналізовано уроки з різних навчальних.
Відтак, аналіз проведеної роботи показав, що діти шестирічного віку, у переважній більшості, добре проходять період адаптації до нових умов, тобто до навчання в школі. Більша частина учнів вільно можуть спілкуватися з учителем, стають відповідальнішими, самостійними, контролюють свій емоційних стан, сприймають емоції інших.
|